Träning

Om någon av er har kollat igenom bloggen, så var jag lite smalare och lite mer vältränad innan, jag kunde lätt träna upp till 3 timmar om dagen, springa en mil, gymma och gå på ett pass på friskis och svettis, jag älskade det. Men sen började jag jobba och det blev svårare och svårare att hitta tid till att gymma och gå på olika pass då det oftast var stängt när jag kom hem från jobbet eller det var stängt när jag var ledig. Men nu ska jag ge gärnet igen, jag trivs inte med det fettet som har bosatt sig på min kropp under den senaste tiden. Målet är nu att ta sig igenom en sträcka mellan 3 och 8 km varje dag och då och då och då springa milen.  Jag har nya fina skor som jag kommer kunna använda så jag är taggad och jag vill vara iform, det är ju nu man bygger upp kroppen man kommer dras med i resten av sitt liv.  Jag har även ett hemligt mål när det kommer till träning, mer om det i framtiden när jag vet mer om det!

Men saker som är possitiva med att träna i överigt är ju att

- sötsuget minskar

- man ökar sin kondition vilket leder till att hjärtat blir starkar eoch man minskar risken att drababs av hjärt och kärlsjukommar

- man bygger upp imunförsvaret

Självklart finns det massvis med andra bra saker med träning. Men glöm aldrig hur roligt det är att träna, visst kan motivationen brista ibland, men det gäller att hålla igenom, för det kommer tillbaka förr eller senare, se bara till att det blir roligt igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0